Miljöpartiet? Hmmm…


Så. Nu har valtesterna kommit, och jag har (som före EU-valet) tagit DN:s valtest. Enligt samma tidning verkar liknande tester gynna Centerpartiet, men inte i mitt fall.

Jag blev miljöpartist med 48 % lika svar. Oppositionen (s, v, mp) låg alla högre upp än alliansen. En interessant grej är att Folkpartiet, som kom högst i EU-valtestet, kom sist nu. Med 33 % lika svar.

Men över till verkligheten. Jag känner mig visserligen rädd om miljön, och jag har egentligen inget emot Maria Wetterstrand. Men i jämställdhetsfrågor ställer sig Miljöpartiet lite för långt åt vänster för min del. Det som lockar mest är faktiskt Piratpartiet. Även om de inte var med i testet…

Kommentera

